Pomysłów na własny biznes może być całkiem sporo. Wszystko zależy od zainteresowań i wykonania pierwszego kroku, czyli przekonania się do tego pomysłu, zrobienia biznes planu i zarejestrowania swojej działalności. Jeśli jest to firma świadcząca usługi, które można samodzielnie wykonywać, to już tylko kwestia własnego zaangażowania. Do innych, w których trzeba wykorzystać towary i będzie konieczność ich systematycznego zamawiania, trzeba znaleźć również dostawcę. Dobry dostawca to taki, który nie będzie miał wygórowanych cen, aby można było zarobić godziwe pieniądze i będzie godny zaufania, by nie było z nim w przyszłości problemów, między innymi z terminami, czy z towarem złej jakości. Jak zatem zabrać się do wyszukania tego idealnego, z którym można nawiązać długofalową, owocną współpracę?
Współpraca z dostawcą
Idealny dostawca zapewni towar najwyższej jakości w rozsądnej cenie. Aby jednak wypracować sobie dobre warunki, trzeba też dać coś od siebie. Terminowość w zapłacie za otrzymany towar, to najważniejsza zaleta dobrego klienta, która pomaga z czasem osiągać profity, np. dużo korzystniejsze ceny i terminowość dostaw. Szybkie realizowanie dostaw przekłada się bowiem na zadowolenie klientów firmy i większy dochód. Za dostawy towarów można wygodnie płacić z firmowego rachunku. Niektóre banki oferują darmowe konto firmowe, które pozwoli na początek działalności zoptymalizować koszty. Dostawców można szukać poprzez:
- Serwisy internetowe
- Fora
- Blogi
- Serwisy branżowe
- Polecenie
Można również spróbować poszukać dostawców spoza kraju, jednak w tym przypadku należy zadbać o to, by uszkodzone w czasie długiej trasy produkty można było zwrócić. Przełoży się to co prawda na dłuższy czas dostawy, ale za to będziemy mieć pewność, że do klienta trafi towar dobrej jakości.
Negocjacje z dostawcami
Narzucone przez dostawców ceny nie muszą być tymi ostatecznymi. Podczas nawiązania kontaktu z dostawcą warto przygotować się na prowadzenie negocjacji, by wyegzekwować najkorzystniejsze dla siebie ceny. Na satysfakcjonujące kwoty można również liczyć po nawiązaniu trwałej współpracy. Dostawca może w takiej sytuacji zaproponować rabaty, które przyczynią się do większego zysku w firmie.