Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu przyjęło oficjalną definicję, że marketing to proces planowania i wdrażania koncepcji cen, promocji, a także dystrybucji pomysłów, towarów i usług w celu stworzenia wymiany odpowiadającej potrzebom jednostek i organizacji.
Ludzie najczęściej kojarzą marketing z reklamą, chociaż jest on dużo bardziej złożony. Można powiedzieć, że reklamy to tylko wierzchołek góry lodowej działań marketingowych. Reklamowa agencja kreatywna zajmuje się tą gałęzią marketingu jaką są różnego rodzaju reklamy, a agencja brandingowa zajmuje się budowaniem przyjaznego stosunku do marki, prze na przykład tworzenie logo firmy. Marketing oznacza zbywalność, czyli badanie jak i testowanie rynku. Oczywiście w centralną częścią marketingu jest zawsze konsument, ponieważ jest on celem marketingu, za sprawą czego trwa ciągła walka o jego zaufanie i lojalność toczona przez konkurentów na rynku.
Marketing można przedstawić w czterostopniowym procesie, który rozpoczyna się od analizy, a także zdefiniowania tak zwanego „uniwersum” potencjalnych użytkowników albo klientów. Po pierwszej fazie procesu marketingowego następuje odwrócenie uwagi klientów gotowych do zakupu od „uniwersum” populacji docelowej. W trzeciej fazie na potencjalnych użytkowników systematycznie wpływa się na zainteresowanie jak i zaakceptowanie, a nawet pragnienie istniejących już koncepcji oraz ofert, które powstają w oparciu o działania marketingowe różnego rodzaju organizacji.
Wreszcie, sukces poprzednich trzech faz powinien doprowadzić do przejścia potencjalnych nabywców do „prawdziwych” nabywców poprzez działania, które są