Biznes i finanse

Marketing jako wielostopniowy proces

Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu przyjęło oficjalną definicję, że marketing to proces planowania i wdrażania koncepcji cen, promocji, a także dystrybucji pomysłów, towarów i usług w celu stworzenia wymiany odpowiadającej potrzebom jednostek i organizacji.

Ludzie najczęściej kojarzą marketing z reklamą, chociaż jest on dużo bardziej złożony. Można powiedzieć, że reklamy to tylko wierzchołek góry lodowej działań marketingowych. Reklamowa agencja kreatywna zajmuje się tą gałęzią marketingu jaką są różnego rodzaju reklamy, a agencja brandingowa zajmuje się budowaniem przyjaznego stosunku do marki, prze na przykład tworzenie logo firmy. Marketing oznacza zbywalność, czyli badanie jak i testowanie rynku. Oczywiście w centralną częścią marketingu jest zawsze konsument, ponieważ jest on celem marketingu, za sprawą czego trwa ciągła walka o jego zaufanie i lojalność toczona przez konkurentów na rynku.

Marketing można przedstawić w czterostopniowym procesie, który rozpoczyna się od analizy, a także zdefiniowania tak zwanego „uniwersum” potencjalnych użytkowników albo klientów. Po pierwszej fazie procesu marketingowego następuje odwrócenie uwagi klientów gotowych do zakupu od „uniwersum” populacji docelowej. W trzeciej fazie na potencjalnych użytkowników systematycznie wpływa się na zainteresowanie jak i zaakceptowanie, a nawet pragnienie istniejących już koncepcji oraz ofert, które powstają w oparciu o działania marketingowe różnego rodzaju organizacji.

Wreszcie, sukces poprzednich trzech faz powinien doprowadzić do przejścia potencjalnych nabywców do „prawdziwych” nabywców poprzez działania, które są

Skomentuj

Your email address will not be published.

Zobacz także

Czytaj więcej